Saturday, May 11, 2013

buatmu serikandi dunia ku.




tatkala aku merenung wajah mu..
aku merasakan kep
eritan yang engkau lalui...


engaku tak pernah merungut jauh sekali mengeluh


malah kau mengukirkan senyuman ketenangan

engkau sentiasa sabar dengan kerenah kami
malah engkau cuba untuk memahaminyaa


kadang-kadang aku terfikir mengapa engkau bisa berkorban demi anak-anakmu?


sedangkan anakmu sentiasa melupai pengorbanan mu malah menyakiti hati mu..


arghhh....! anakmu ini sungguh tidak adil dan kejam anak banyak berdo
sa terhadamu



kadangkala tatkala bersendirian aku sering memasang angan bertekad untuk membalas jasamu... tetap
i... tetapi mengapa aku sering gagal? walaupun hanya untuk secebis kejayaan buatmu? sedangkan engkau begitu mudah untuk melakukan pengorbanan walaupun tanpa ku pinta... sungguhh..tergamaknya..anak mu...

ibu...engkau..

penerang se
gala kegelapan..

penghibur hati luka

pencetus tawa
riang

penyebab senyuman indah


"ibu ibarat lilin yang menerangi kehidupan ku malah engkau adalah" semangat ku..





coret_coretan:

hargailah ibu anda lebih dari anda menghargai diri sendiri;)

i love u mummy;)