Sunday, May 13, 2012

ibu segalanya bagi saya

Assalamualaikum:)

sangat bahagiaa bila dapat dengar suara Ibu saya:)
seminggu tak call dia saya dah rasa hilang semangat nak belajar.
pernah satu ketika dulu sebulan tak dapat jumpa...rasa nak menangis je.
tapi hari itu ibu saya macam tahu2 je yang saya rindu dia, dia datang jenguk saya bawak sup ayam...how sweet:)

betul kata orang bila dah juahh baru tahu menghargai,baru tahu nak rindu.
hello,if Ibu korang sendiri,korang takda perasaan rindu. jangan beranganlahh nak rindu-rindu pakwe engkoo ye.
takpayah jadi anaklah kalau mak sendiri kau tak rindu.Ptuihptuihhhh buang masa je.
pergi bagi kasih sayang kat IBU awak tu banyak-banyakkkkk dulu,barulah PAKWE awak yang entah pasti tah tidak kan?? 

sayangg IBU awak mcm dia SAYANG awak.kalau awak rasa ibu awak tu tak syg kat awak.sekurang2nya awak kenang jasa dia bawak awak dalam perut dia okay:)
sebenarnya hari-hari hari ibu tau,..selagi awak boleh kucup pipi ibu awak,kucuplah sepuas-puasnya.

saya sangat tersentuh bila membaca lagu ini.

langit kirmizi menghantar dirimu menuju jln pulang
hari-hari indah bersamamu bertaburdi tanah kenangan
wajah berona simpati kau tatapi buatkali t'akhir
sedih & sayu 
dari kamar atma mengundang air mata
Hanya rindu & doa buatmu
semoga kau tenang dan bahagia
agar syurga menjadi milikmu
bukan hanya di telapak kakimu
menumpang di segenap ruang yg ada di lubuk p'kasihan
begitu indah setiap detik di dlm rahimmu
sehingga teramat asyik setiap saat di pangkuanmu
keperitan itu kau rasa indah 
demi anakmu
setitis air mata ibu yang gugur kerana kesedihan
segaris luka di hati ibu kerna kederhakaan
tertutup pintu syurga jika tiada keampunannya
azimat ini ku tanam di lubuk hati yg dalam
di tirai malam aku bersandarkan pada dinding kepiluan
bersenandungkan merdu suara alam terlena di rajutan rindu
tiada yg terindahdiduni dapat mengganti hilangmu
pilahan yg terbaik takkan dapat mengisi relung hatimu