Friday, October 12, 2012

Muhasabah Cinta

Assalamualaikum,,,,

bersykur pada DIA tuhan pemilik sekalian alam.alhamdulillah masih bernafas:)

setiap yang datang ada hikmahnyaa...berdoalah selalu pada dia "ya ALLAH jadikan lah aku seorang hamba yang sentiasa bersyukur dgn nikmatMU, dan sentiasa berlapang dada dengan ujianMU" kita hamba lemah..iman ni kadang turun,kadang2 naik...sayang ALLAH kita baca kalam cinta dia (al-quran) sebanyak yang mungkin.bacalah ia ibarat kita baca surat cinta dari kekasih,,

saya jadi bersemangat,dengar lirik MUHASABAH CINTA.entah kenapa,..bila terdengar lirik dia sayu je hati....terasa nak sentiasa dekat dengan DIA.



wahai pemilik nyawaku
betapa lemah diriku ini
berat ujian dari MU
kupasrah semua pada MU
Tuhan baru ku sedar,
indah nikmat sihat itu
tak pandai aku bersyukur
kini ku harapkan cintaMU

kata-kata cinta terucap indah
mengalir berzikir di kidung doa ku
sakit yang ku rasa biar
jadi penawar dosaku

butir-butir cinta air mataku
terlihat semua yang Kau beri untuk ku
ampuni khilaf dan salah selama ini ya ILLAHI
Muhasabah cintaku.
Tuhan kuatkan aku
lindungilah aku dari puus asa
jika aku harus mati
pertemukan aku denganMU.



pandanglah pada apa yang di diakatakan,
bukan siapa yang mengatakan.
wallahua'lam.assalamualaikum.