Thursday, October 25, 2012

surat cinta seorang hamba

Bismillahirrohmaanirohimm.

Dalam musibah,ada nikmatmu.
terima kasih Ya Rabbi,
Kau masih beri daku ruang
beri daku peluang.

Ya Rahim,andai ujian ini,
penebus dosaku,aku redhaa Ya ALLAH,
andai cara ini mendekatkan aku dengan MU,
demi MU aku redha.

mungkin ini caraMu,
membersihkan dosa-dosaku Ya  ALLAH,
aku berlapang dada dengan ujian Mu,
dan aku bersyukur atas nikmatMu

Ya ALLAH bersihkan aku dari noda-noda ini,
bersihkan aku sebersihnya,sehingga tiada lagi setitik dosa Ya ALLAH,
Kau sabarkan hati aku,
Kau tenangkan jiwa ku Ya ALLAH,
sesungguhnya Engkaulah penenang jiwa terbaik buatku.

Ya Muhaimin,Tuhan yang maha pemelihara.
jika aku terjatuh Kau tariklah aku bangun kembali Ya ALLAH,
jika aku tersasar Kau tunjuklah jalan buatku Ya ALLAH,
ku pohon...
jangan pernah kau biarkan aku jauh dariMu,
jangan pernah Kau lupakan aku walaupun sedetik,
kau lindungilah aku dari maksiat dan dari kejahatan makhlukMu,
sesungguhnya hanya Engkau pelindung terbaik yang aku punya.

Ya 'Alim,Tuhan yang Maha mengetahui,
jadikan aku hamba yang sentiasa merindui kitab cintaMu
Ya ALLAH,
jadikan lidahku ini sentiasa basah dengan kalimah zikrullahMu,
jadikan hati ini,hati yang sentiasa ingin dekat padaMu.

Ya Sami' Tuhan yang Maha mendengar.
Kau bantulah aku dengan menghadirkan mereka-mereka yang
baik dan soleh,solehah di sekeliling ku Ya ALLAH,
mereka-mereka yang sentiasa menyedarkan aku tika aku khilaf,
dan mereka-meraka yang sentiasa mengajarkan aku bersyukur dengan nikmatMu

Ya Latiff,Tuhan yang Maha lembut,
Ku pohon pinjamkan aku secebis kekuatan,
andai dugaan ini berat untuk aku tanggung,
kau ringankanlah bagi ku untuk memikulnya,
andai ia sukar,permudahkanlah jalannya untuk ku Ya ALLAH.

Hanya KAU yang aku cinta,Ya ALLAH.




dear,sahabat-sahabat yang di sayangi,ukhuwah fillah,terima kasih menjadi sahabat terbaik buat saya:)


2 comments: