Wednesday, May 13, 2015

Buat Yang tak pasti

"walau zahir nampak aku melepaskan,
tapi dalam aku masih menunggu,
Masa dan tempat sentiasa aku pateri dalam kamus2 kenangan,
Kerna Tuhan izinkan aku mencintai kamu,
 tidak sama seperti yang lain.
walaupun kita jauh,
tapi engkau dekat,
dekat di telapak tangan ku,
namamu aku gengam di dalam doa,
dalam ingatan aku semat,
tiba masa Tuhan izin pasti semua terungkai,
sama-sama kita berjalan cari kembali cinta yang sebenar-benar agung,
Khilaf semalam kita iktibarkan dalam alunan-alunan taubat,
engkau perbaiki dirimu dan aku perbaiki diri ku,
dan bila sampai masa Tuhan izin,
 jika Tuhan izin kita berjodoh,
Itu satu ni'mat jika tidak itu satu ujian,
Dan cinta ini juga satu ujian,
Jika berjodoh telepati hati kita Tuhan akan simpulkan.
Jika izin Tuhan mengiringi,
  kita kan bersama menuju ke langkah baru,
Andai Tuhan takdir kita bersama,
Aku lari,sejauh mana
Tuhan akan datang kan kembali aku kepada engkau.
Dan disaat itu nanti,
Setelah akad menghalal kan segala,
Aku titipkan mantera ini buat engkau;
"berpaksi satu kata.
bercantum dua jiwa.
bersaksi yang Esa.
kau milik aku degan IzinNya"

titipkan aku dalam setiap doa yang engkau dendangkan.
Moga ujian-ujian ini menjadikan kita kuat.
Moga Tuhan memberi kita kekuatan dalam mehnah ini.

Moga Tuhan izinkan.

Jika tidak tertulis jodoh buat kita,
Engkau anggaplah aku sebagai pengajaran masa lalu mu.

.............
Ikhlas aku nukilkan buat engkau


No comments:

Post a Comment